فواید خوردن تخمه آفتابگردان خام

پزشکی :

پلیس راه در عصر قاجار , پلیس راه جاده اصفهان به تهران در عصر قاجار – حدود ۱۳۰۰ شمسی


بعد از سال‌ها ممنوعیت در نهایت مجوز حضور زنان عربستانی در استادیوم و تماشای فوتبال صادر شد.

رابطه لئوناردو دی کاپریو با زن ها , لئوناردو دی کاپریو و بار رافائلی در نوامبر ۲۰۰۵ در یک مهمانی در لاس وگاس با هم آشنا شده و تا سال ۲۰۱۱ با هم در ارتباط بودند.

اسکراب صورت با گردو , با مصرف گردو می‌توانید استحکام و شادابی پوست جوان خود را حفظ کنید. پتاسیم موجود در گردو از تجمع مایعات، پف‌کردگی و شل شدن پوست که ناشی از مصرف بیش از اندازه سدیم است جلوگیری می‌کند.

مراکز خرید اراک گر قصد دارید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از مراکز خرید یا بازارهای این شهرستان نیز دیدن کنید.

پخت سالم غذا , روش های صحیح پخت نقش موثری در ارتقاء سلامت افراد دارند. اگر به دنبال زندگی طولانی و سالم هستیم باید از همین امروز در نحوه غذا پختن و غذا خوردن مان توجه بیشتری کنیم.

نان تخم شربتی , روی آنها دانه کنجد و مغز تخم آفتابگردان بپاشید و به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا نان ها بپزند.

جالب‌ترین‌های دنیای تکنولوژی , در ادامه ۱۰ محصول برتر تکنولوژیک عرضه شده در این ۲۰۱۸ CES را معرفی می کنیم. 

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

پرشین استار : تخمه ها مانند ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند. امگا ۳ موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشارخون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان کمک می کند و برعکس امگا۳ های دارویی، خطر مسمومیت ندارند.

تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند و به میزان چربی آنها افزوده می شود. از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است… در ادامه ایمیل به خواص برخی از انواع تخمه ها اشاره می کنیم.

تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین۵ Bو ویتامین های دیگر گروه B است که این ویتامین ها باعث می شوند بدن به خوبی بتواند از کربوهیدرات ها (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد. یک مشت تخمه آفتابگردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین ۱ Bموردنیاز روزانه افراد را تامین می کند. تخمه های آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده چند باندی، به خصوص اسیدلینولئیک هستند که نوعی اسیدچرب امگا ۶ محسوب می شود.

علاوه بر این، این تخمه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده تک باندی نیز است که این اسیدهای چرب برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. یک مشت از این تخمه ها، ۹۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می کند.

در ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان ۵۸۰ کالری انرژی نهفته است. این تخمه حاوی ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A، B و E است.

۱۰۰ گرم تخمه ژاپنی، ۵۹۰ کالری انرژی دارد و در ۱۰ عدد آن، ۵ کالری انرژی نهفته است. ترکیب های موجود در این تخمه مانند انواع دیگر است و مصرف متعادل آن می تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوءجذب و التهاب جلوگیری کند.

این تخمه بیشتر به نام تخمه جابانی (ژاپنی) معروف است و کلسیم آن برای زنان یائسه در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید به نظر می رسد. تخمه جابانی با توجه به گونه های مختلف هندوانه اندازه های ریز و درشت دارد و می توان آن را به صورت بوداده در طعم های نمکی (البته کم نمک)، گلپر و آبلیمو مصرف کرد.

مغز تخمه خربزه بوداده حاوی چربی، پروتئین، آهن، ویتامین E و فیبر است. تخمه خربزه نیز غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست، به خونسازی کمک می کند و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

با خوردن ۱۰۰ گرم تخمه کدو نیمی از نیاز روزانه بدن به منگنز، منیزیم و فسفر تامین می شود. تخمه کدو می تواند برای سالمندانی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند آجیل مناسبی باشد. به علاوه تخمه کدو در حفظ سلامت پروستات نقش ضدالتهابی ایفا می کند. تخمه کدو تنبل بهترین منبع منیزیم است و به گفته دانشمندان، سطح بالای منیزیم در خون تا ۴۰ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.

در پاییز که فصل کدوتنبل است می توانید تخمه آن را خشک و این دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. در هر ۳۰ گرم دانه برشته شده کدو تنبل، ۱۵۰ میلی گرم منیزیم وجود دارد. برخلاف افکار عمومی تخمه کدو دفع کننده کرم است و باعث افزایش و تقویت حافظه می شود.
تخمه کدوی کاغذی نیز سرشار از فیتوسترول و ویتامین E و اسیدهای چرب لینولئیک است و برای ورم پروستات و سوزش مجاری ادرار استفاده می شود.

از مصرف مغز تخمه ها به صورت پوست کنده و آماده حتی الامکان خودداری کنید زیرا در این صورت هم از مصرف تخمه لذت کمتری می برید، هم کالری خیلی بالایی دریافت می کنید. علاوه بر اینها، احتمال اکسیده شدن این مغز تخمه ها بیش از خود تخمه هاست. در ضمن اگر از هر چند تخمه ای که می خورید یکی تلخ است معنی آن این است که این تخمه ها در حال فساد هستند.

در مصرف انواع تخمه ها محتاط باشید چراکه زیاده روی در مصرف آنها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد بنابراین بهتر است از آجیل هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آنها در نظر گرفته شده است.

اگرچه تخمه ها از هر نوع فیبر محلول و نامحلول، غنی هستند ولی عمدتا میزان فیبر نامحلول بالاتری دارند. مصرف متعادل این خوراکی برای افرادی که به یبوست، بیماری های التهابی، سرطان روده بزرگ، افزایش چربی و فشارخون مبتلا هستند، مناسب خواهد بود.

فراموش نکنید در اثر حرارت نامطلوب، چربی تخمه نیز دستخوش تغییرات نامطلوب و روغن مفید آن به روغنی مضر تبدیل می شود. پروتئین و کربوهیدرات های آن نیز به علت قهوه ای شدن افت تغذیه ای پیدا می کند.

اگر درجه حرارت خیلی بالا باشد، با تشکیل مواد سمی که بوی تند نامطلوبی دارد شروع به تجزیه شدن و سوختن می کنند بنابراین توصیه می شود همیشه از آجیل های بو نداده استفاده کنید یا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت که دارای مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف هستند، تهیه کنید.

تماس با ما | فال حافظ با معنی | درب ضد سرقت قیمت

تاثیر ویتامینE موجود در تخمه آفتاب گردان بر بیماریهای قلبی ـ عروقی

تخمه آفتاب گردان منبعی غنی از ویتامین E، اولین آنتی اکسیدان حل کننده چربی می‌باشد. ویتامینE، در طول بدن حرکت می‌کند و رادیکالهای آزاد موجود در بدن که به مولکولها و ساختارهایی که حاوی چربی هستن مانند غشاء سلولها(سلولهای مغز) و کلسترول آسیب می‌رساند را خنثی می‌نماید. ویتامینE با حمایت از این مولکولها و بافت‌ها، تاثیراتی ضد التهاب دارد که در باعث کاهش علائم آسم، رماتیسم استخوانی و آرتروز می‌گردد.( بیماریهایی که رادیکالهای آزاد و التهابات نقش موثری در آنها دارد)همچنین ویتامینE، باعث کاهش سرطان روده، کاهش علائم گرگرفتگی در زنان یائسه و همچنین کاهش پیشرفت عوارض دیابت می‌گردد.

کاهش کلسترول بدلیل خاصیت فیتواسترول (phytosterols)تخمه آفتاب گردان

فیتواسترول، ماده ای است که در گیاهانی یافت می‌شود که ساختار شیمیایی بسیار شبیه به کلسترول دارند و وقتی در رژیم غذایی به اندازه کافی باشد به کاهش کلسترول و همچنین کاهش ریسک ابتلاء به سرطان کمک می‌نماید.

با منزیم موجود در تخمه آفتاب گردان، ‌اعصاب و رگهای خونی را آرامش دهیم.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © ۲۰۱۷ | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد .


فروردین ۶ام, ۱۳۹۵ خواص دانه ها, خواص هسته ها ۰ نظرات
۸۹۳۱

تخمه آفتابگردان یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای بدن می باشد که سرشار از فسفر و منگنز و پتاسیم و آهن و منیزیوم است. تخمه آفتابگردان هم چنین سرشار از ویتامین هایی نظیر ویتامین E و ویتامین B می باشد. در ادامه این مطلب برخی از خواص تخمه آفتابگردان را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

تخمه آفتابگردان یکی از انواع تخمه های پرطرفدار و خوشمزه است که جزء گیاهان بومی شمال آمریکا محسوب می شود. تخمه آفتابگردان با وجود اندازه کوچک خود یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و روغن های ضروری برای بدن است. در این مطلب با خاصیت های تخمه آفتابگردان آشنا خواهید شد.

مغر تخمه آفتابگردان همانند مغز دانه های گردو و پسته و … دارای خواص و فواید بیشماری است و هم چنین از این گیاه برای استخراج روغن های خوراکی نیز استفاده می شود. در ادامه این مطالب خواص مفید تخمه آفتابگردان را بررسی کرده ایم.

تخمه گل آفتابگردان یکی از انواع دانه هایی است که برای درمان بیماری های متعدد مفید است در ادامه این بخش شما را با انواع خواص دارویی تخمه آفتابگردان آشنا می سازیم.

تخمه آفتابگردان یک منبع عالی از ویتامین E است و هم چنین آنتی اکسیدان حل کننده چربی است. ویتامین E خطر مرگ زود رس در بیماران قلبی و عروقی را کاهش می دهد و هم چنین این ویتامین در طول بدن حرکت می کند و رادیکال های آزاد در بدن را که حاوی چربی هستند و به کلسترول و سلول های مغز آسیب می رسانند را خنثی می کند. افرادی که روزانه در رژیم غذایی خود از ویتامین E استفاده می کنند خطر مبتلا شدن آن ها به سکته قلبی نیز کاهش می یابد.
و هم چنین ویتامین E خاصیت ضد التهاب دارد و علائم آسم و آرتروز و رماتیسم های استخوانی را کاهش می دهد. ویتامین E  موجود در تخمه آفتابگردان ابتلا به سرطان روده و پیشرفت بیماری دیابت را کاهش می دهد و هم چنین تخمه آفتابگردان مانند تخم کتان علائم گرگرفتگی در زنان یائسه را کمتر می کند.

تخمه آفتابگردان از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش به خوبی محافظت می کند ولی بهتر است که از تخم بو داده این گیاه را زیاد استفاده نکنید زیرا مصرف زیاد آن باعث زدن جوش در پوست می شود. از دیگر خاصیت های تخمه آفتابگردان برای پوست محافظت از ایجاد زخم و چین و چروک بر روی پوست صورت است و نیز این دانه مغذی با بیماری هایی نظیر آکنه به خوبی مقابله می کند.

تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از فیبر است و اگر شما مبتلا به یبوست هستید بهتر است که از تخمه آفتاب گردان برای درمان بیماری خود استفاده نمایید. می توانید برای درمان یبوست مقداری تخمه آفتابگردان را بکوبید و له کنید سپس آن را با آب مخلوط کنید و از صافی عبور دهید و به مدت ۲ هفته این ماده گیاهی دارویی را استفاده نمایید.
تخمه آفتابگردان اسهال خونی را هم درمان می کند می توانید مقداری تخم آفتابگردان را در آب بریزید و به مدت ۶۰ دقیقه آن را بپزید سپس تخمه آفتابگردان پخته شده را همراه با نبات و یا قند میل کنید.

ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان بدن را در برابر رادیکال های آزاد به خوبی محافظت می کند و مانع از مبتلا شدن بدن به سرطان روده بزرگ می شود. هم چنین سلنیوم موجود در تخمه آفتابگردان بدن شما را از مبتلا شدن به سرطان محافظت می کند و این دانه مفید و مغذی خطر ابتلا به سرطان خون و پروستات و کولون را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان دارای فیتواسترول است و فیتواسترول ماده ای است ساختار آن شبیه به کلسترول است وقتی این ماده غذایی در رژیم غذایی شما به اندازه کافی باشد کلسترول را کاهش می دهد و هم چنین خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان حاوی مقدار قابل توجهی منیزم است و منزیم موجود در این دانه فشار خون و سر دردهای میگرنی و احتمال سکته قلبی را کاهش می دهد. منیزم هم چنین برای سلامت استخوان های بدن و ایجاد انرژی در بدن ضروری است بنابراین بهتر است که شما این ماده غذایی را به عنوان یک میان وعده استفاده نمایید.

تخمه آفتابگردان حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و منیزیوم و سلنیوم و آنتی اکسیدان و پروتئین و روی است بنابراین یکی از سالم ترین مواد غذایی برای استفاده در دوران بارداری محسوب می شود هم چنین مقدار فولیک اسید این ماده غذایی از مقدار فولیک اسید اسفناج هم بیشتر است پس بهتر است که خوردن این ماده غذایی و بهره گرفتن از خواص تخمه آفتابگردان در دوران بارداری خود فراموش نکنید.

فسفر و مواد معدنی موجود در این دانه به رشد استخوان های جنین کمک می کند و پتاسیم موجود در این دانه سطح سدیم موجود در بدن را تنظیم می کند و خطر ابتلا به بیماری فشار خون را در زن باردار کاهش می دهد. ترکیبات مفید شیمیایی موجود در این دانه سیستم ایمنی بدن را مقاوم تر می کند و همین امر توانایی زنان باردار را برای رشد جنین بیشتر می کند. توجه داشته باشید که از مصرف تخمه آفتابگردان کهنه و شور در این دوران باید خودداری کنید.

هر ماده غذایی با توجه به داشتن خواص فراوان اگر بیش از حد استفاده شود برای بدن مضراتی را بوجود می آورد که در ادامه این مبحث برخی از مضرات استفاده زیاد تخمه آفتابگردان را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

بهتر است که با توجه به مطالب ذکر شده درباره خواص تخمه آفتابگردان و مضرات تخمه آفتابگردان این ماده غذایی را به اندازه مناسب استفاده نمایید. تخمه آفتابگردان برای رشد کودکان نیز مفید است پس بهتر است که این ماده غذایی را در میان وعده کودکان خود نیز قرار دهید.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!
۹

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *